Rekoop zet belangrijke stap in Europa

Rekoop logoRekoop, specialist in het passief vangen van tijd, heeft Juul Leijnse benoemd als Head of European Sales. Voor zijn overstap was Juul Leijnse Sales Director Europe bij BigHand, waar hij verantwoordelijk was voor het onderhouden en verder uitbouwen van het juridische klantenbestand.

Juul Leijnse gaat per vandaag aan de slag om Rekoop’s huidige succes verder uit te bouwen in Europa. Met de grootste juridische kantoren in Spanje, Frankrijk en Italië al als klant, zal de nadruk liggen op het investeren in nieuwe markten zoals Duitsland, Benelux en Scandinavië, waar Juul ruime ervaring en bekendheid heeft vergaard, alsmede verdere penetratie in de bestaande markten.

CEO Phil Wedgwood licht toe: “Europa is eerder al gebleken een vruchtbare markt voor ons te zijn, maar voor verdere groei hebben we het gevoel daar te moeten zijn waar de actie is. We gaan vol overtuiging investeren in lokale middelen, kennis en ervaring om aan te tonen dat we een serieuze Europese speler zijn. Juul is daarbij een briljante toevoeging aan het team, niet alleen voor zijn kennis en netwerk, maar met name voor zijn enthousiasme en energie die hij wil stoppen in deze uitdaging. Ons gezamenlijke doel is om Rekoop binnen twee jaar uit te laten groeien tot de belangrijkste Europese speler. Hierbij is het belang groot om te werken met lokale kantoren en onze betrokkenheid in regionale culturen te onderstrepen.”

Juul Leijnse aan de slag bij Rekoop

Juul Leijnse aan de slag bij Rekoop

Juul Leijnse voegt toe: “Rekoop heeft zoveel bereikt in zijn eerste vijf jaar en ik kon de mogelijkheid een onderdeel te zijn van hun volgende hoofdstuk niet aan me voorbij laten gaan. Er is een enorm potentieel in heel Europa en ja; er is enorme diversiteit in talen, bedrijvigheid en gebruiken, maar net als in de UK zijn bedrijven zich ook hier steeds meer bewust van het belang van verslaglegging van tijd, oftewel het passief ‘vangen’ van tijd. Niet alleen in relatie tot facturering, maar nog meer in verhouding tot andere belangrijke aspecten van hedendaagse bedrijfsvoering, zoals kostprijs, marge en prijsstelling. Kantoren willen werken aan hun concurrentiepositie met een waardevolle dataset. Rekoop staat nu met beiden voeten stevig op Europese grond om dat proces in gang te zetten en ik ben er trots op te kunnen zeggen dat wij de enige leverancier in dit vakgebied zijn, die op deze manier investeert in Europa.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *