PowerPitch voor de Advocatuur Gelanceerd tijdens Lexpo 2016

PowerPitch bevordert de ontwikkeling van iedere offerte en presentatie

Berkeley Bridge, Documentaal en Superscript lanceren de PowerPitch tijdens Lexpo 2016. De PowerPitch is een geïntegreerd platform waarmee advocaten om op een nieuwe manier pitches, presentaties en offertes maken. Verkoopvaardigheid, efficiënt werken en een hogere omzet staan centraal.

Een goede pitch wordt steeds belangrijker

Meer en meer moeten advocatenkantoren zich onderscheidend presenteren om de gewenste clientèle naar zich toe te trekken. De concurrentie is sterk en de klant ziet door het uitschrijven van Request for Proposal (RFP’s) en “Beauty Contests” de mogelijkheid om prijzen te verlagen.

Succesvol verkopen is 10% talent en 90% hard werken. Maar de partners en senior medewerkers die moeten pitchen, zijn waarschijnlijk vaak beter in hun vak dan in verkopen.  De PowerPitch brengt structuur en opbouw in hun verhaal aan en doorgrondt de klantvraag.

De PowerPitch voor een blijvend resultaat

De PowerPitch is een combinatie van software en persoonlijke coaching voor verkopen en schrijven. Dit is hoe de PowerPitch werkt. De advocaat vult eerst een digitale vragenlijst in, die mede ontwikkeld is door voormalig advocaat-partner Rüna Honig van Honig Coaching B.V. Het systeem bepaalt de kans van slagen aan de hand van de antwoorden op de vragen. Ook weet de advocaat na het invullen op welke klantbehoeften hij of zij zich moet richten.

Daarna begint het schrijven. De advocaat krijgt feedback op inhoud, taalgebruik en presentatie. Zo ontwikkelt de advocaat zich met iedere nieuwe pitch, offerte en presentatie. Bovendien profiteren ook andere collega’s van het resultaat. De PowerPitch slaat de documenten namelijk op voor volgende gebruikers. Zo ontstaat er een verzameling van best practices die iedere collega kan gebruiken.

De eerste gebruikers zijn enthousiast

“Al na één ronde hadden we al een beter verhaal naar de klant toe. De combinatie van vragen, taal en feedback zorgt voor direct resultaat – het was meteen raak!” aldus Piet Vink, Directeur en Salesmanager bij ETTU.

Meer weten?

De PowerPitch is vanaf 20 april 2016 beschikbaar bij Berkeley Bridge, Documentaal en Superscript. Neem gerust contact op met Reinoud Wouters van Documentaal voor meer informatie of een demonstratie bij u op kantoor: (026) 445 10 36, info@documentaal.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *