De Haan selecteert Epona voor ambitieus automatiseringsproject
Zowel DMSforLegal als ContactManager, LegalWord en Legalsense geselecteerd voor optimalisatie bedrijfsvoering
De Haan Advocaten & Notarissen, de grootste juridische dienstverlener van Noord Nederland, is onlangs van start gegaan met een groot en ambitieus IT project. Het huidige all-in-one softwarepakket dat momenteel in gebruik is voor de ondersteuning van de praktijk voldoet niet meer aan de toenemende eisen van vooruitstrevende kantoren. Om cliënten te blijven voorzien van superieure dienstverlening is gekozen voor een aantal verschillende branche-specifieke oplossingen die reeds bewezen in de praktijk onderling met elkaar zijn gekoppeld om de efficiëntie te optimaliseren.
Epona Legal B.V. is geselecteerd voor de levering en implementatie van DMSforLegal, ContactManager en LegalWord. Met het op Microsoft SharePoint gebaseerde document management systeem DMSforLegal is de Haan in staat om toe te werken naar volledige digitale dossiervorming. Dat de keuze juist op DMSforLegal is gevallen is geen toeval. SharePoint wordt wereldwijd in toenemende mate gezien als stabiel platform voor het beheren van vele miljoenen documenten en e-mails. Epona heeft met DMSforLegal een document management systeem voor de advocatuur gelanceerd dat de standaard SharePoint functionaliteit verder uitbreidt en geschikt maakt voor juridische professionals.
De Haan staat reeds jaren bekend om de uitzonderlijk goede dienstverlening en de vele tevreden cliënten, iets dat onderschreven wordt door de onderzoeken van Incompany, marktleider op het gebied van klanttevredenheidsonderzoeken. Om de tevredenheid onder de cliënten nog verder te optimaliseren is gekozen voor ContactManager, ook van Epona. Dit speciaal voor de juridische sector ontwikkelde relatiebeheersysteem zal door De Haan worden gebruikt om relevante informatie over cliënten laagdrempelig toegankelijk te maken voor alle werknemers. Daarnaast zal ContactManager De Haan in staat stellen om de leidende marktpositie verder te verstevigen door de toegankelijke Marketing en Business Development faciliteiten die de software biedt.
Een verdere optimalisatieslag zal verwezenlijkt worden door de inzet van LegalWord. Met deze huisstijlapplicatie kunnen de professionals van De Haan straks snel en eenvoudig documenten creëren met een professionele en consistente opmaak. De beschikbare koppeling met ContactManager en DMSforLegal zorgt ervoor dat de juiste contactgegegevens worden gebruikt en het digitale dossier compleet zal zijn.
Mr. W.F. de Haan, oprichter en naamgever van het kantoor: “Ons motto bij De Haan is ‘wat gisteren al goed was, moet vandaag nóg beter’. Daarom hebben we het besluit genomen om dit motto ook intern verder uit te dragen. De software – maar zeker ook de professionaliteit – van de gekozen leveranciers zal helpen om onze dienstverlening nog verder te optimaliseren. Met DMSforLegal hebben we dé oplossing in huis om al onze processen rondom documenten en e-mails te optimaliseren en ook LegalWord zorgt voor gemak en tijdwinst. ContactManager zal ons in staat stellen alle relevante cliënt-informatie op één plek binnen de organisatie te concentreren zodat onze werknemers met de spreekwoordelijke ‘druk-op-de-knop’ een compleet beeld krijgen van de cliënten waar voor gewerkt wordt.”
Naast DMSforLegal, ContactManager en LegalWord zal De Haan ook Legalsense, Twinfield en Basecone in gebruik gaan nemen. Deze op Cloud technologie gebaseerde oplossingen zullen het praktijkmanagement en de boekhoudprocessen voor De Haan transparanter, effectiever en efficiënter maken.
Marjan Hermkes, directeur Epona Legal B.V. licht toe: “Dat uitgerekend de marktleider van Noord Nederland kiest om onze producten te gebruiken voor het optimaliseren van de bedrijfsvoering en klanttevredenheid bewijst dat zowel DMSforLegal als ContactManager en LegalWord functionaliteiten bieden die verder gaan dan concurrerende software. Samen met de specialisten van de andere leveranciers zullen onze consultants zorgdragen voor een naadloze integratie tussen de verschillende systemen, iets wat we reeds bij vele andere kantoren hebben bewezen.”